Recensie: Amy Ewing – The Black Key

Recensie: Amy Ewing – The Black Key

The Black Key is het slotdeel van The Jewel van Amy Ewing. Ik kocht dit boek vorig jaar, maar las het nu pas. Is het Violet en haar vrienden gelukt om de adel neer te halen? Let op: Deze recensie kan spoilers bevatten van de andere delen.

Keep Reading »
(NL) Recensie: S. J. Kincaid – The Diabolic

Een boek dat al een tijdje op mijn lijstje stond is The Diabolic van S. J. Kincaid. Echter stond dit boek passief op mijn lijstje, maar ik bleef maar te horen krijgen dat het zo’n goed boek is. Tijd om het zelf te ontdekken en om dit boek actief op mijn lijstje te zetten om te lezen.

Keep Reading »
Recensie: Brigid Kemmerer – Brieven Aan De Duisternis

In juni 2017 verscheen bij uitgeverij Young & Awesome het boek Brieven Aan De Duisternis van Brigid Kemmerer. De samenvatting van het boek sprak me meteen aan, maar toch kocht ik het boek niet. Ik was toen al wat kritischer in het kopen van boeken. Desondanks wilde ik het boek toch heel graag lezen, dus ik wachtte op de bieb. Dat duurde alleen wel even, tot afgelopen juni. Ik was ook heel erg blij met het feit dat we dit boek met de virtuele boekenclub gingen lezen. Gisteren hadden we de bespreking, dus vandaar dat mijn recensie nu pas online komt. Ik heb het boek al een aantal weken geleden gelezen, want ik had er echt zin in. Vol verwachtingen dook ik in Brieven Aan De Duistrnis. Heeft dit boek mijn verwachtingen ook daadwerkelijk waargemaakt? Keep Reading »

Recensie: Tara Altebrando – Verdwenen

Recensie: Tara Altebrando – Verdwenen

Vorig jaar kwam ik het boek Verdwenen van Tara Altebrando tegen. De samenvatting klonk interessant, maar kon dit boek de verwachtingen ook waar maken?

Titel: Verdwenen
Vertaald van: The Living
Auteur: Tara Altebrando
Publicatiedatum: Oktober 2016
Uitgeverij: Young & Awesome
ISBN: 9789025870454
Aantal pagina’s: 374

Elf jaar geleden werden er zes kinderen ontvoerd. Er komen er vijf terug. Waar is het zesde kind? De jongeren kunnen zich helemaal niets meer van de afgelopen elf jaar herinneren. Wat is er gebeurd en wie heeft dit gedaan? Avery is wanhopig op zoek naar haar broer Max, het zesde kind dat niet is teruggekeerd naar huis. Samen met Lucas en Scarlett probeert ze te achterhalen wat er is gebeurd. Zullen ze Max ooit vinden en het mysterie ontrafelen?

Ik val meteen maar met de deur in huis, want nee Verdwenen heeft mijn verwachtingen absoluut niet waargemaakt. Het boek begon goed, dat zeker. Ik wilde door blijven lezen, want ik wilde weten wat er was gebeurd. Maar van dat leesplezier was snel niet veel meer over.

Verdwenen bleef oppervlakkig en je leerde de personages niet echt kennen. Misschien komt het ook omdat ze zichzelf niet kennen. Je zou verwachten dat personages gedurende het verhaal een ontwikkeling doormaken. Nou, dit gebeurt dus niet in Verdwenen. Alles voelde geforceerd en nep aan. De liefdesrelatie die in dit boek zit is ook zo voorspelbaar. Tevens voelde ook deze nep aan. Pats boem ik ben verliefd op je en nu hebben we een relatie klaar. Er werd niet naartoe gewerkt. Ik maak het uit met jou en krijg een relatie met jou, dat was letterlijk wat het was.

Iets anders wat me heel erg teleurstelde was het mysterie. Je kijkt er het hele boek naar uit en dan is het daar eindelijk en dan…….. Boem, opgelost. Dit is het, dit is de dader, dit is er gebeurd. Uh wat? Ik miste een climax, de opmaat ernaartoe. Het verhaal vraagt gewoon om diepgang en het is Tara Altebrando totaal niet gelukt deze diepgang te verwerken. Zo jammer, want dit boek had zo veel potentie. Mijn mening is overigens niet gebaseerd op andere reviews die op Goodreads en Hebban staan, ook al hebben deze dezelfde strekking. Ik baseer mijn mening puur op mijn eigen leeservaringen.

Toen ik begon in Verdwenen, begon het zeker goed. Ik wilde door blijven lezen, want ik wilde weten wat er elf jaar geleden nou was gebeurd. Het leesplezier verdween echter snel, want de diepgang bleef uit. Alles aan dit boek voelde geforceerd en nep. En het mysterie? Ja, dat was ineens opgelost. Geen climax of wat dan ook. Ik heb lang getwijfeld tussen 1 of 2 sterren, maar ik ga uiteindelijk met pijn en moeite voor 2 sterren. Waarom? Omdat ik toch wilde doorlezen, je wilt toch weten wat er is gebeurd.

Recensie: Krystal Sutherland – Sterrenstof

Toen ik recentelijk het nieuws voorbij zag komen dat Krystal Sutherland in mei een nieuw boek uit zal brengen, realiseerde ik me met een schok dat ik Sterrenstof nog niet eens gelezen had. Tijd om daar verandering in te brengen dus. Wist het boek mij net zo te betoveren als dat bij vele anderen is gelukt?

Henry Page is nog nooit verliefd geweest. Maar dan komt Grace bij hem op school. Grace is niet hetzelfde als de meeste leerlingen. Ze loopt met een stok, ze weigert om hoofdredacteur bij de schoolkrant te worden en ze ziet er heel onverzorgd uit. Dit is dus geen liefde op het eerste gezicht. Lukt het Henry om Grace’s hart te veroveren?

Zoals de flaptekst al doet vermoeden, is Sterrenstof een boek wat lekker wegleest. Het is niet te ingewikkeld en het is eigentijds. Direct bij het eerste hoofdstuk zit je in het verhaal. Want wie is die mysterieuze Grace Town toch? En wat houdt ze verborgen?

Gaandeweg het verhaal kom je steeds meer over grace te weten. Helaas vond ik het wat voorspelbaar. Ik had al heel snel het idee dat Henry en Grace bij elkaar zouden komen. Of dat ook stand zal houden is voor jouw een vraag en voor mij een weet. Daar kom je pas achter als je het boek leest. Ook had ik al snel in de gaten dat er iets was gebeurd. Hoe het plot was ingevuld wist ik natuurlijk niet, maar ik had al wel een vermoeden wat er in het verleden is gebeurd en waarom Grace deed wat ze deed. Verwacht geen spannende actie, epische situaties of grote verrassingen, Sterrenstof is gewoon een prima boek voor tussendoor waar je niet heel veel van kunt vinden.

Sterrenstof is een boek wat lekker vlot wegleest. Daarnaast is het eigentijds en kun je heel veel in Henry herkennen. Helaas vond ik het boek wat voorspelbaar aanvoelen. Ik kon natuurlijk niet alles voorspellen, maar het grootste gedeelte had ik al wel snel door. Ben je op zoek naar een prima boek wat je even tussendoor wegleest? Dan zit je met Sterrenstof goed. Wil je spanning, sensatie, actie en onverwachte wendingen? Dan niet. Ik waardeer Sterrenstof dan ook met drie sterren.

Recensie: Amy Ewing – The Jewel

Recensie: Amy Ewing – The Jewel

In mijn missie om me voor te bereiden op YALFest was dit het tweede boek dat ik las. The Jewel is een dystopische roman welke past in het rijtje waar ook De Selectie serie van Kiera Cass in thuis hoort. Compleet met koninklijke pracht en praal en een love triangle waarover ik in deze recensie absoluut niets prijs geef.
Verkocht op een veiling aan een van de rijkste dames van het land… Dat overkomt Violet. In het landhuis van de Hertogin wacht haar een leven vol luxe, maar ook gevangenschap en duistere plannen. De nietsontziende Hertogin wil Violets bijzondere gave uitbuiten, tegen elke prijs. Violet moet ontsnappen voor het te laat is. Dan blijkt dat haar beste vriendin Raven in gevaar is. Violet staat voor een onmogelijke keuze: moet ze Raven redden of zichzelf?
© Goodreads
In het begin wist ik niet zo goed wat ik van dit boek moest vinden. Ik was best in de war, want er werd opeens over surogaten gesproken. Wat mij betreft zou een korte uitleg in het verhaal wel handig zijn geweest. Hetzelfde geldt voor de augurieën. Verderop in dit boek werden beide aspecten echter iets duidelijker, maar het nodigde mij in het begin niet direct uit om verder te lezen. Daarnaast lag het tempo in de eerste tien hoofdtukken best laag. Ik ben blij dat ik verder heb gelezen, want naarmate ik verder in het boek las, werd het echt steeds beter. Vanaf het moment dat er echt iets ging gebeuren, ik zal niet zeggen wat, kon ik het boek niet meer wegleggen. Daarna las ik het boek in één ruk uit. Ik kan niet wachten tot de volgende twee delen in Nederland uit komen, want ik weet echt heel zeker dat de opgebouwde spanning uit dit boek zich voortzet in de andere twee delen.
Op naar YALFest voorbereiding nummer 3: Phobos.