Recensie: Lykele Muus – We doen wat we kunnen

De auteur Lykele Muus was voor mij een onbekende. Naast auteur is Lykele Muus theatermaker en acteur, maar ook daar ging geen lampje bij me branden, ik wist niet waar ik hem van zou kunnen kennen. Toen ik het meeleesproject rondom We doen wat we kunnen op Hebban voorbij zag komen werd ik nieuwsgierig. De flaptekst van het boek sprak mij aan, dit moest wel een rollercoaster worden toch?

Keep Reading »
Recensie: Jay Kristoff – Nimmernacht

Recensie: Jay Kristoff – Nimmernacht

Nimmernacht is zo’n boek dat ik al heel lang wilde lezen, maar waar ik even een goed moment voor moest vinden. Want laten we eerlijk zijn, dit boek lees je niet zomaar binnen een paar dagen uit. Ik deed er anderhalve week over.

Keep Reading »
Recensie: Hannelore Bedert – Lam

Recensie: Hannelore Bedert – Lam

Het laatste boek dat ik las voor de shortlist van de Hebban debuutprijs was Lam van Hannelore Bedert. Het boek sprak me niet direct aan, maar ik wilde deze uitdaging toch netjes afmaken. Heeft Hannelore Bedert mij toch weten te overtuigen?

Keep Reading »
Recensie: Samantha Stroombergen – De Witte Kamer

Deze week gaat het een beetje anders op mijn blog, want ik heb deze week omgedoopt tot recensieweek van de shortlist van de Hebban debuutprijs. Dit is hoe het ging van Astrid Boonstoppel heb ik in april al besproken en gister was Laura H. van Thomas Rueb aan de beurt. Vandaag is het tijd voor De Witte Kamer van Samantha Stroombergen, een thriller. Ik heb al een heel tijdje geen thrillers meer gelezen, maar wist deze thriller mij te boeien?

Keep Reading »
Recensie: Hinke van Abbema – Door jou ben ik mij

Het boek Door jou ben ik mij van Hinke van Abbema is nou echt zo’n boek waar ik in eerste instantie heel hard voorbij scrollde. Het boek had eerst namelijk een andere titel, Marouan en ik. Deze titel sprak mij totaal niet aan, dus ik klikte niet verder om de achterflap te bekijken. Tot ik de leesclub voorbij zag komen op Hebban. In eerste instantie zag ik alleen maar “Leesclub, YA”. Ik klikte dit open en ik wist dat ik de coördinatie van deze leesclub op mij wilde nemen. Ik las homoseksualiteit en twee culturen. Wat toen nog niet tot me doordrong was dat het een christelijk verhaal is. Ik ben zelf geen christen, dus dit verhaal haalde me in dat opzicht flink uit mijn comfort zone.

Keep Reading »
Recensie: Jess Rothenberg – The Kingdom

Recensie: Jess Rothenberg – The Kingdom

The Kingdom van Jess rothenberg stond al een flink tijdje op mijn wil ik lezen lijstje. De Nederlandse versie wel te verstaan. Ik besloot echter dit boek in het Engels te luisteren omdat er interview fragmenten in zouden zitten en dat werkt voor mij niet altijd even goed als ebook. Om daar zeker van te zijn downloade ik een monstertje op Kindle en besloot daarna het luisterboek erbij te pakken. Om The Kingdom hangt een flinke hype, maar is het boek die hype wel waard?

Keep Reading »
Recensie: Katherine Center – Mijn Leven Na Jou

Het boek Mijn leven na jou van Katherine Center trok meteen mijn aandacht toen ik het ergens voorbij zag komen. Het verhaal klonk interessant en emotioneel, al hoopte ik niet dat het heel erg zou lijken op Voor jou van Jojo Moyes. Over dit boek schrijf ik een bullet point recensie waarin ik laat zien of deze hoop werkelijkheid werd of dat dit een heel ander boek is.

Keep Reading »