Recensie: Tahereh Mafi – Heel Me #Touching Juliette #4)

Eindelijk was het zover, ik kreeg Heel Me in handen en ben het bijna direct gaan lezen. Ik zat namelijk al best lang op dit boek te wachten en was zo ongelooflijk benieuwd. Zeker omdat ik begin deze maand het boek op mijn blog weggaf. En die cliffhanger in Vertrouw Me niet te vergeten. Dat was zo’n open einde dat ik meteen verder wilde lezen. Wat vond ik van dit langverwachte vervolg?

Recensie: Tahereh Mafi – Heel Me #Touching Juliette #4)Heel me (Shatter Me, #4) by Tahereh Mafi
Published by Blossom Books on April 19, 2018
Pages: 352
four-half-stars

Juliette dacht dat ze had gewonnen. Ze nam Sector 45 over, werd benoemd tot opperbevelhebber en heeft haar grote liefde aan haar zijde. Maar ze is nog steeds het meisje dat met één aanraking iemand kan doden – en de hele wereld is binnen handbereik. Wie zal ze worden als het noodlot toeslaat? Kan ze haar gave onder controle houden, of is haar verlangen naar macht sterker?

Recensie
Ik had het eerste hoofdstuk al gelezen in de Blossom Books nieuwsbrief van maart en wilde meteen verder. Dat hoofdstuk had ik dus nooit moeten lezen, want wachten duurt dan lang. In dit boek zien we iets nieuws: we krijgen het verhaal afwisselend vanuit Juliette en Warner te lezen. Je ziet dat Warner meer beschadigd is dan we van tevoren konden vermoeden. Tevens zien we ook dat er heel veel lijken uit de kast gaan komen. Helaas duurt dat toch zeker een flinke tijd voor we daar iets van gaan merken.

In het begin kabbelt het verhaal een beetje voort. Gelukkig zijn daar de interacties tussen Juliette en Kenji, die zijn niets veranderd. De rest van Omega Point, die een belangrijke rol speelden in Vertrouw Me, zien we eigenlijk amper nog terug. Adam komt heel even tevoorschijn, maar van de rest hoor of zie je niks. Op Castle na dan, maar die blijft nog een belangrijke rol vervullen.

Wat blijkt nou, het hele verhaal sluimert. Van het begin af aan. Er gebeurt iets wat op het eerste gezicht onbenullig lijkt, maar dat “iets” blijkt de sleutel te zijn tot iets veel groters. Ik denk dat dat wel de grootste schok van het hele boek was, dat hiervoor genoemde “iets”. Daarnaast kom je nog veel meer dingen te weten die je niet voor mogelijk had gehouden. Aan het einde valt echter alles op zijn plek.

Heel Me is een boek vol onthullingen. Vertrouw Me was dat ook al, maar dat waren onthullingen rondom de personages en deze zijn dat niet. Deze zijn groter en hebben een behoorlijke impact op het verloop van de rest van de serie. Ik heb weer genoten en kan echt niet wachten op het vervolg! Ik moet zeggen dat de world building beter lijkt te zijn geslaagd, dat is iets wat ik in de eerste delen nog miste. Het begin was wat traag, maar toch leest het boek vlot en naarmate het verhaal vordert zit je op het puntje van je stoel. Deel 5, kom maar op!