Recensie: Sue Moorcroft – Die Zomer In Italië

De zomer is het ultieme seizoen voor feelgood boeken. Op vakantie las ik daarom Die Zomer in Italië van Sue Moorcroft.

Recensie: Sue Moorcroft – Die Zomer In ItaliëDie zomer in Italië by Sue Moorcroft
Published by Karakter Uitgevers B.V. on March 15, 2019
Genres: Roman
Pages: 382
ISBN: 9789045216430

Wat als je helemaal opnieuw zou kunnen beginnen? Van de winnaar van Best Romantic Read Award Sofia woont in Engeland en zorgt al jaren voor haar doodzieke vader Aldo. Op zijn sterfbed doet Sofia haar vader de belofte om na zijn dood de plek te bezoeken waar hij is geboren. Ze weet dat het nu tijd is om haar eigen leven te leiden. Ze is nooit buiten Engeland geweest, maar vertrekt vastbesloten naar het piepkleine dorp in het Italiaanse Umbrië. In het slaperige dorpje vol familiegeheimen gaat Sofia aan de slag als serveerster in hotel Casa Felice. Ze leert daar de 18-jarige Amy kennen, een meisje wiens leven overhoop ligt sinds ze ontdekte dat haar vader niet haar biologische vader is. Sofia helpt Amy om haar leven weer op de rit te krijgen. Maar het is de interessante Levi die voor Sofia de grootste afleiding blijkt te zijn.

Ik ging zonder enkele verwachting dit boek in, want ik wist gewoon niet wat ik moest verwachten behalve heel veel Italië en een ultiem zomerboek. Die verwachtingen kwamen allebei uit, want ongeveer het hele boek speelt zich af in Italië én je hoefde niet bij het boek na te denken wat het tot een ultiem zomerboek maakt.

Het komt denk ik doordat ik dit boek in Italië las dat het goed viel, want anders weet ik niet of ik het zo leuk gevonden zou hebben. Het verhaal is nogal cliché en ik had al snel door wat er met personages aan de hand aan de hand was. Jammer, maar wel heel typisch voor dit soort boeken. Ik vond Die Zomer In Italië leuk om te lezen, maar niet spectaculair.