Recensie: Sarah J. Maas – Koningin Van De Schaduw

Koningin Van De Schaduw is het vierde deel in de De Glazen Troon serie. Mocht je de vorige boeken nog niet hebben gelezen raad ik je aan om niet verder te klikken.

Recensie: Sarah J. Maas – Koningin Van De SchaduwKoningin van de Schaduw (De Glazen troon, #4) by Sarah J. Maas, Gerdien Beelen, Willeke Lempens, Anne-Marieke Buijs
Published by Boekerij on March 14, 2017
Pages: 631

Fans van epische fantasy moeten dit gewoon lezen!

Iedereen van wie Celaena Sardothien houdt is van haar weggenomen. Toch dwingen de omstandigheden haar terug te keren naar Adarlan. Niet alleen voor wraak, maar ook om haar eigen koninkrijk te redden en de schaduwen uit haar verleden het hoofd te bieden. Hiervoor heeft ze geaccepteerd dat ze Aelin Galathynius is, de rechtmatige koningin van Terassen. Maar voordat ze de troon kan heroveren, moet ze vechten. Voor haar neef Aedion, een generaal die bereid is voor haar te sterven. Voor kroonprins Dorian, die vastzit in een onmenselijke gevangenis. En ze vecht voor haar volk, dat nu in slavernij leeft in dienst van een brute koning en wacht op de glorieuze terugkeer van hun koningin.

Het vierde deel in de populaire De glazen troon-serie neemt ons verder mee op Celaena’s epische reis en bouwt op naar een ontknoping die de wereld onder haar voeten vandaan zal slaan.

Het heeft even geduurd, maar ik heb dan eindelijk Koningin Van De Schaduw opgepakt. Vanaf de eerste bladzijde zat ik er weer helemaal in en was het weer genieten. Waar ik wel even aan moest wennen is dat Celaena nu Aelin heet en dus ook met die naam wordt aangesproken in het boek. Daar was ik gelukkig al snel aan gewend en toen las het weer als vanouds.

Waar ik wel iets meer moeite mee had, was de hoeveelheid personages die deze serie nu telt. Iedere keer lijkt er een personage bij te komen en er wordt vaak terug gegrepen naar oudere personages of legenden. Dit maakte het soms wat ingewikkeld, maar nam mijn leesplezier niet weg. Het verhaal neemt duistere wendingen aan en dat is eigenlijk best wel fijn voor het verdere verloop van de serie. Al deze wendingen zorgden ervoor dat ik het boek moeilijk weg kon leggen.

Ondanks dat heb ik er toch anderhalve week over gedaan om het boek uit te lezen. Dit lag niet aan het verhaal – want 5 sterren -, maar aan de tijd die ik zelf had. Ik heb het grootste gedeelte van dit boek in de trein gelezen op weg van en naar werk. Ik wil snel verder gaan met Rijk Van Stormen en ik hoop echt dat dat gaat lukken!

Een gedachte over “Recensie: Sarah J. Maas – Koningin Van De Schaduw