Recensie: Sara Holland – Everless

Eindelijk was ie er dan, het boek waar ik al best lang op zat te wachten. Everless. Ik heb dit boek ook weggegeven op mijn blog en deze week heb ik hem zelf ook gelezen. En het was het wachten meer dan waard.

Titel: Everless
Vertaald van: Everless
Auteur: Sara Holland
Uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9789463491341
Aantal pagina’s: 304

In het koninkrijk Sempera draait alles om tijd. Tijd is geld. Met tijd betaal je. Hoe armer je bent, hoe minder tijd je hebt. De familie Gerling heeft de meeste tijd in Sempera, samen met de koningin natuurlijk. Niemand haat de familie Gerling zo erg als Jules Ember. De vader van Jules heeft niet veel tijd meer, dus besluit Jules terug te gaan naar de Everless Estate, waar zij en haar vader na een vreselijke gebeurtenis van verbannen zijn. Maar was dit een verstandig besluit? Lukt het Jules om genoeg geld te verdienen om haar vader te redden? En welke geheimen komen daar allemaal aan het licht?

Mijn verwachtingen voor Everless waren hoog. Torenhoog. Dit komt door de hele hype die om dit boek heen hangt. En natuurlijk ook door andere recensies. Everless leest als een trein, dat is een ding dat zeker is. Het verhaal is in het begin ook niet zo ingewikkeld.

Naarmate het verhaal vordert, komen er een hoop plot twists in voor. Plot twists die ik stiekem al een beetje voelde aankomen, maar toch niet had verwacht. Dit houdt het verhaal spannend. Everless wegleggen was best wel een dingetje. Het allerergst waren de laatste paar bladzijden. Ik had het boek bijna uit, maar moest toch echt de trein uit. Later bleek ik nog slechts twee zinnen en de epiloog te moeten en toen had ik het ook echt uit. Echt een minpuntje hoor, de trein uit moeten als het boek bijna uit is!

Ik noemde het verhaal in het begin nog niet zo ingewikkeld. Echter verandert dit naar het einde. Er gebeurt iets en dat is best een lastig stukje in het verhaal. Uiteindelijk begreep ik de essentie wel gelukkig. Misschien kwam dit ook doordat ik echt heel erg moe was toen ik bij dat gedeelte van het verhaal was beland. Al met al heeft Everless mijn verwachtingen zeker waar gemaakt en ben ik heel erg benieuwd naar het tweede deel! Heb je dan geen minpunten? Nee.

Mijn verwachtingen van Everless waren torenhoog. Het verhaal leest goed door en door de toch onverwachte plot twists bleef het verhaal ook spannend. Het boek wegleggen was toch wel even een dingetje. Ja, Everless is alle tijd waard! Ik ben heel erg benieuwd naar het tweede deel, want dat einde. Wow. Ik waardeer Everless dan ook met 5 sterren.

Hoe zou jij het vinden om in een wereld te leven waarin tijd letterlijk geld is?

4 gedachtes over “Recensie: Sara Holland – Everless