Recensie: Rachel Hawkins – her Royal Highness (Royals 2)

Vorig jaar zomer verscheen Royals van Rachel Hawkins. Niet te verwarren met de sexy gebroeders Royal van De Royals van Erin Watt. In juni verscheen Her Royal Highness, het vervolg op Royals. Beviel dit boek mij of kies ik toch liever voor de gebroeders Royal?

Recensie: Rachel Hawkins – her Royal Highness (Royals 2)Her Royal Highness by Rachel Hawkins
Series: Royals #2
Pages: 272
Published by Best of YA on June 28, 2019
ISBN: 9789000368402
Also by this author: Royals
Also in this series: Royals

Millie Quint is er kapot van als haar vriendin met een ander zoent. Omdat ze de gedachte om elke dag met haar ex geconfronteerd te worden niet kan verdragen, besluit Millie om beurzen aan te vragen voor prestigieuze scholen. Hoe verder van Houston, hoe beter.
Millie kan haar geluk niet op als ze wordt toegelaten tot een van de meest exclusieve scholen ter wereld in de Schotse Hooglanden. Alles aan Schotland is anders: het landschap is mistig en groen, de school is prachtig en de studenten vinden haar Amerikaanse accent superschattig. Er is alleen één probleem: Millies kamergenoot Flora gedraagt zich als een echte prinses. Ze ís ook een echte prinses. Van Schotland.
De twee kunnen elkaar niet uitstaan, maar voordat Millie het doorheeft, heeft ze wéér een vriendin. Prinses Flora zou een nieuw hoofdstuk in haar liefdesleven kunnen zijn, maar Millie weet dat de kans op een happily ever after klein is. Het echte leven is tenslotte geen sprookje… Of toch wel?

Her Royal Highness is het vervolg op Royals, maar met nieuwe personages!

Her Royal Highness is de companion novel van Royals van Rachel Hawkins. Dit houdt in dat het een losstaand vervolgdeel is en je Royals dus niet per se gelezen hoeft te hebben. Ik werd na het lezen van Royals wel benieuwd naar dit boek en het ging mee op vakantie.

In Her Royal Highness volgen we Millie Quint die na een gebroken hart besluit om naar Schotland te gaan om les te volgen aan de prestigieuze kostschool Gregorstown. Alles lijkt haar voor de wind te gaan, ze leert snel mensen kennen en maakt snel nieuwe vrienden. Het enige “probleempje” is haar kamergenote Flora, de verwaande en arrogante prinses van Schotland. Maar is Flora echt zo arrogant en verwaand als het lijkt?

Her royal Highness bevat, net als Royals, een plot waarbij je niet veel hoeft na te denken. Dit maakt het boek ideaal om mee te nemen op vakantie of om te lezen tijdens een zonovergoten zomerse dag. Het nadeel van zo’n plot is dat het niet lang blijft hangen. Her Royal Highness voelt heel cliché en bevat geen diepgang. Flora toont wel het meisje achter het masker en wat dat betreft maakt zij een groei door. Sommige dingen voelde voor mij erg ongeloofwaardig, behalve de LGBTQ-relatie die in dit boek voorkwam. Deze relatie is op een heel natuurlijke manier uitgewerkt waardoor het niet geforceerd voelde en waardoor het “gewoon” deel van het verhaal is.

Al met al is Her Royal Highness een leuk boek om te lezen, maar het heeft op mij geen diepe indruk achter gelaten. Zijn dit soort boeken niet helemaal jouw ding? Dan adviseer ik om dit boek, en Royals, misschien niet snel op te pakken. Her Royal Highness is wel een heerlijk boek voor op vakantie, wat er bij mij waarschijnlijk voor heeft gezorgd dat ik het snel uit had. Ik wilde wel weten hoe het verder zou verlopen, maar ik zou deze drang minder gehad hebben als ik op dat moment niet op vakantie was en andere dingen had om me af te leiden van het verhaal. De ideale zomer read dus.