Recensie: Krystal Sutherland – Sterrenstof

Toen ik recentelijk het nieuws voorbij zag komen dat Krystal Sutherland in mei een nieuw boek uit zal brengen, realiseerde ik me met een schok dat ik Sterrenstof nog niet eens gelezen had. Tijd om daar verandering in te brengen dus. Wist het boek mij net zo te betoveren als dat bij vele anderen is gelukt?

Henry Page is nog nooit verliefd geweest. Maar dan komt Grace bij hem op school. Grace is niet hetzelfde als de meeste leerlingen. Ze loopt met een stok, ze weigert om hoofdredacteur bij de schoolkrant te worden en ze ziet er heel onverzorgd uit. Dit is dus geen liefde op het eerste gezicht. Lukt het Henry om Grace’s hart te veroveren?

Zoals de flaptekst al doet vermoeden, is Sterrenstof een boek wat lekker wegleest. Het is niet te ingewikkeld en het is eigentijds. Direct bij het eerste hoofdstuk zit je in het verhaal. Want wie is die mysterieuze Grace Town toch? En wat houdt ze verborgen?

Gaandeweg het verhaal kom je steeds meer over grace te weten. Helaas vond ik het wat voorspelbaar. Ik had al heel snel het idee dat Henry en Grace bij elkaar zouden komen. Of dat ook stand zal houden is voor jouw een vraag en voor mij een weet. Daar kom je pas achter als je het boek leest. Ook had ik al snel in de gaten dat er iets was gebeurd. Hoe het plot was ingevuld wist ik natuurlijk niet, maar ik had al wel een vermoeden wat er in het verleden is gebeurd en waarom Grace deed wat ze deed. Verwacht geen spannende actie, epische situaties of grote verrassingen, Sterrenstof is gewoon een prima boek voor tussendoor waar je niet heel veel van kunt vinden.

Sterrenstof is een boek wat lekker vlot wegleest. Daarnaast is het eigentijds en kun je heel veel in Henry herkennen. Helaas vond ik het boek wat voorspelbaar aanvoelen. Ik kon natuurlijk niet alles voorspellen, maar het grootste gedeelte had ik al wel snel door. Ben je op zoek naar een prima boek wat je even tussendoor wegleest? Dan zit je met Sterrenstof goed. Wil je spanning, sensatie, actie en onverwachte wendingen? Dan niet. Ik waardeer Sterrenstof dan ook met drie sterren.