Recensie: Jill Mansell – Ik Zie Je Op Het Strand

Tijdens mijn vakantie las ik Ik Zie Je op het Strand van Jill Mansell. Dit boek stond in het Bookchoice pakket van juli, maar ik besloot hem als luisterboek te lezen via Storytel.

Clemency had al jaren geen vriendje meer gehad. In het vliegtuig kwam ze naast een man te zitten die ze meteen al leuk vond. De communicatie verliep in het begin nogal stroef, maar aan het einde van de vliegreis hadden ze echt een klik. Daarna zagen ze elkaar nooit meer terug. Totdat……… Drie jaar later kreeg Clemency’s zus Belle een nieuwe vriend. Clemency was blij voor haar, echt waar, maar schrok zich wild toen Belle’s nieuwe vriend Sam bleek te zijn. Hoe loopt dit af? Beiden dragen een geschiedenis en geheim met zich mee. Worden deze onthuld? En wat gebeurt er nog meer in hun altijd zo gemoedelijke woonplaats?

Ik mijd boeken in het feelgood genre het liefst, omdat deze boeken mij niet zo aanspreken. Het verhaal zat goed in elkaar, dat zeker. Echter, alles was net té lief, té braaf en té voorspelbaar. OK, op een aantal dingen na dan. Welke dingen dat zijn, daar kom je pas achter als je het boek leest. Het heeft me twaalf dagen gekost om hetmakkelijk leesbare boek uit te lezen. Ten eerste was ik op vakantie, maar ten tweede had ik vaak ook geen zin om verder te gaan. Ik Zie Je Op Het Strand wordt gezien als een boek dat je niet weg kunt leggen. Nou, ik dus wel. Makkelijk.

Ik irriteerde me mateloos aan Belle,, die zich echt opstelde als een verwend en verwaand nest. Als dingen niet gaan zoals zij dat voor ogen heeft, is ze werkelijk onuitstaanbaar. Als lezer was ik op een gegeven moment echt klaar met haar. Clemency daarentegen, mocht wel wat rebelser zijn. Dat gold ook voor sommige andere personages in het boek. Door een gebeurtenis in het boek draaide Belle wel bij, maar dat was wat mij betreft te laat.

Dit boek deed me niets. Het verhaal zat goed in elkaar, Belle was heel irritant en dat was het dan. De gebeurtenissen die me tijdens het lezen eerst even shockeerde waren achteraf toch weer niet echt shockerend. Al met al een easy read voor op het strand of aan het zwembad. Het is geen boek dat ik zo snel aan zou raden als iemand me om een goed boek zou vragen. Voor de zomer is het prima, maar ik zou niet snel een ander boek van Jill Mansell lezen.

Ik Zie Je Op Het Strand krijgt van mij drie sterren, want het doet me niet zo veel. Drie sterren is daarom mooi iets in het midden. Lager geef ik niet, want het boek is niet per definitie slecht. Het is gewoon niet helemaal mijn ding.

Het jij Ik Zie Je Op Het Strand al gelezen?

Een gedachte over “Recensie: Jill Mansell – Ik Zie Je Op Het Strand