Recensie: Jennifer L. Armentrout – Het Probleem Met Voor Altijd

Toen ik hoorde dat Jennifer L. Armentrout ook YA schreef, stond ik nog niet echt te springen. Echter klonk de samenvatting van Het Probleem Met Voor Altijd veelbelovend en besloot ik het boek aan te schaffen. Ik las echter wisselende verhalen, dus stelde het oppakken van dit boek steeds uit. Obsidian kwam er nog even tussen en wat was ik daar blij mee.

Recensie: Jennifer L. Armentrout – Het Probleem Met Voor AltijdHet probleem met voor altijd by Jennifer L. Armentrout
Published by Zomer & Keuning on April 20, 2018
Pages: 430

Mallory heeft zichzelf in haar jeugd aangeleerd zo onzichtbaar mogelijk te zijn. Hoewel haar leven inmiddels veel beter is geworden, wordt ze alsnog geleid door angsten. Dan loopt ze Rider weer tegen het lijf. Ze kent hem van vroeger, uit dat andere leven. Hij beschermde haar destijds en doet dat nu weer. Maar gaat het met Rider zelf wel zo goed?

Jennifer L. Armentrout beschrijft in ‘Het probleem met voor altijd’ prachtig de ontwikkeling van een jonge vrouw die haar schulp kruipt.

Ik moet helaas toegeven dat vele van mijn mede bloggers gelijk hadden wat betreft dit boek. Het heeft zoveel potentie, maar de uitwerking was wat matig. De proloog liet je wel meteen zien in wat voor verschrikkingen Mallory en Rider opgroeiden, maar later kwam Armentrout daar niet echt meer op terug. Ja, je krijgt nog wel dingen te zien, maar ik had meer verwacht. Dat was ook passend geweest. Nu moest je gissen naar wat er zoal was gebeurd.

De uitwerking van de personages is ook niet helemaal goed gelukt. Je ziet dat Mallory een enorme groei doormaakt en dat is hartstikke positief. Alleen Rider. Rider staat eigenlijk stil, tot op een zeker moment vlak aan het eind van het verhaal. Zo jammer. Ik had hem ook wel een ontwikkeling willen zien doormaken. Hij blijft voor mij wat oppervlakkig.

De schrijfstijl was echter weer vlot en fijn, waardoor je gemakkelijk lees sprintjes kon trekken. Desondanks was Het Probleem Met Voor Altijd geen boek wat ik in een ruk uit las, zoals Obsidian. Ik denk dat dit boek niet zo goed geslaagd is en dat is jammer. Ik ben nog niet zo bekend met het werk van Jennifer L. Armentrout, maar als ik niet eerst Obsidian had gelezen, weet ik niet of ik die serie wel had opgepakt. Al met al een mooie 3.5 sterren, want het boek was zeker niet slecht, maar ook niet het beste boek wat ik heb gelezen. Het miste gewoon meer diepgang en daardoor was het moeilijk om je in te leven in de personages ondanks de gruwelijkheden uit hun jeugd.