Recensie: Jane Casey – Na de Brand

Originele titel: After the Fire
Na een grote brand in een Noord-Londense torenflat waarin vooral sociale huurwoningen gevestigd zijn, reizen er vele vragen. Wat deed de omstreden politicus Geoff Armstrong daar? Wie heeft Melissa Pell aangevallen? Wat houdt de familie Bellew verborgen? En vooral, hoe is de brand ontstaan en wie is daar verantwoordelijk voor? Na de Brand is het zesde deel in de serie over detective Mave Kerrigan, die zo haar eigen problemen heeft buiten haar werk om. Zo heeft ze bijvoorbeeld een gebroken hart, een uiterst irritante collega en last but not least een stalker. En laat Mave nou net met die irritante collega, Josh Derwent, samen moeten werken in het onderzoek naar de brand en de dood van de omstreden politicus Geoff Armstrong. Als ze een klein jongetje aantreffen op de parkeerplaats van de flat, lijken Derwent’s prioriteiten ergens anders te liggen. Lukt het Mave en haar team om deze zaak op te lossen? En, krijgen ze haar stalker eindelijk te pakken?
Yes, hier hou ik dus van. Een heerlijke detective. Ik krijg het op de één of andere manier altijd voor elkaar om hele goede boeken te lezen als ik een deadline heb of aan het afstuderen ben, waardoor ik weinig tijd heb. Dit is mijn eerste boek in de Mave Kerrigan reeks, afkomstig uit mijn Elly’s Choice pakket van december 2016. Hoewel dit het zesde deel uit deze serie is, merk ik daar niets van. Ik ondervind geen moeilijkheden om het verhaal te begrijpen. De boeken in deze serie zijn dus prima los te lezen. Wat ik wel weet is dat ik er weer een nieuwe serie bij heb, hopelijk lukt het me snel om de rest te lezen. De schrijfstijl van Jane Casey is erg prettig en vlot. In het verhaal worden de parsonages goed uitgelicht en leer je ze goed kennen. Een echte aanrader voor iedereen dus!