Recensie: Dani Atkins – Versplinterd

Zoals jullie misschien is opgevallen, ben ik bezig om mijn TBR te tackelen. Ik probeer nu steeds meer de wat oudere boeken te lezen, zo ook Versplinterd. Afgelopen zomer las ik Duet Met Jou van Dani Atkins, maar Versplinterd stond toen al op mijn lijstje. Vond ik dit boek net zo goed als Duet Met Jou?

Recensie: Dani Atkins – VersplinterdVersplinterd by Dani Atkins, Els Franci-Ekeler
Published by De Fontein on February 24, 2015
Pages: 304
two-stars

Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy.Als ze die avond Jimmy's graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar en Jimmy leeft nog... Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn.

Recensie
Het antwoord op eerder gestelde vraag is een hartgrondig, overduidelijk nee. De eerste hoofdstukken van Versplinterd begonnen logisch en duidelijk, maar daarna raakte ik het spoor echt helemaal bijster. Ik had echt geen idee van wat ik nu aan het lezen was en dat was zonde, want het boek begon zo goed.

Uiteindelijk werd het allemaal wat duidelijker, maar het kwaad was voor mij toen al geschied. Wat was nou echt en wat niet? Ik nam aan dat het verhaal dat de meeste hoofdstukken in beslag nam het echte verhaal was en daar kon ik wel weer mee verder. Maar toch, het blijft allemaal vaag en verwarrend.

Ik dacht dat ik het allemaal doorhad, maar toen was daar het laatste hoofdstuk en weg zekerheid. Want dat hoofdstuk was het meest verwarrend van het hele boek. Twee verhaallijnen liepen hier door elkaar en ik had werkelijk waar geen idee wat nou waar bij hoorde. Dit verwarrende bedierf mijn leesplezier aanzienlijk. Ik heb zelfs meerdere malen gedacht om het boek dan maar aan de kant te leggen en er nooit meer naar om te kijken, zo verwarrend vond ik het. Ik heb het dus uitgelezen, maar ik ben blij dat ik het niet heb gekocht, maar heb geleend. Andere boeken over hetgeen wat hier speelt (spoilers, dus moet ik vaag blijven) zijn duidelijker opgebouwd en minder verwarrend. Jammer, maar helaas.