(NL) Sarah J. Maas – Koninkrijk Van As (De Glazen Troon #7)

Eindelijk eindelijk eindelijk was het zo ver, de langverwachte Nederlandse vertaling van Kingdom Of Ash van Sarah J. Maas is uit. Ik had me altijd voorgenomen om te wachten op de vertaling, ik had deze zelfs al in juli 2018 vooruitbesteld. Ik werd echter zo ongeduldig dat ik het boek ook maar in het Engels kocht en las. Nu mocht ik het dan in het Nederlands herlezen en dat was absoluut geen straf.

(NL) Sarah J. Maas – Koninkrijk Van As (De Glazen Troon #7)Koninkrijk van As (De Glazen Troon, #7) by Sarah J. Maas
Published by Boekerij on April 2, 2019
Pages: 928

Aelin is gevangengenomen door de Fae-koningin. Ze is opgesloten op een geheime locatie, zonder enige hoop op ontsnapping. Terwijl zij maandenlang martelingen ondergaat, vervolgen haar vrienden hun eigen weg – in Aelins afwezigheid is het aan hen om hun moederland te verdedigen. Maar gelukkig blijft Rowan zoeken naar zijn verloren liefde.

Aelins lot hangt af van haar kracht om zichzelf te bevrijden en te vechten in de ultieme strijd om haar leven. Sommige verbintenissen zullen sterker blijken dan ooit, andere zullen verloren gaan. Eén ding is zeker: alle mysteries rondom Aelin en haar koninkrijk zullen voor eens en altijd onthuld worden.

Aan het einde van Rijk Van Stormen werd Aelin gevangengenomen door Maeve en splitste de hele groep zich op. In Toren Van de Dagenraad leerden we Yrene Towers kennen en zij kan nog weleens heel belangrijk worden in de ontknoping van deze serie. Dit geldt ook voor de andere personages uit Toren Van De Dageraad. Dit boek moet je dus echt gelezen hebben om Koninkrijk Van As te kunnen lezen.

In Koninkrijk Van As volg je alle subgroepen van de grote groep op hun weg naar de herovering van Terasen. Ook lees je hoe het Aelin vergaat in gevangenschap. Ondanks dat het boek barst van de veldslagen – soms vond ik het er wel erg veel – komt alles zo ontzettend mooi samen. Helaas zijn er doden te betreuren, maar het is ook te mooi om waar te zijn dat iedereen het zou overleven. Vriendschappen en loyaliteit worden op de proef gesteld, nieuwe vriendschappen ontstaan. En degene waarvan je het niet zou verwachten blijkt toch opeens de held van deze hele serie. Kortom: Koninkrijk Van As was ruim 900 bladzijden genieten. In het Engels zelfs 992.