(NL) Recensie: Taran Matharu – De Strijdmagiër (Summoner #3)

Begin dit jaar begon ik eindelijk in de Summoner serie van Taran Matharu. Ik dacht dat het totaal niet bij mij zou passen, maar ik werd zeer positief verrast. deze serie paste wel degelijk bij me. Toch zat er meer dan een half jaar tussen het tweede en het derde deel van deze serie. Waarom? Ik heb geen flauw idee.

(NL) Recensie: Taran Matharu – De Strijdmagiër (Summoner #3)De strijdmagiër (The Summoner, #3) by Taran Matharu
Published by Best of YA on April 23, 2018
Pages: 400

Fletcher en zijn vrienden moeten vechten om te overleven als ze de ether doorkruisen op zoek naar een weg terug naar hun eigen wereld. Terwijl ze worden opgejaagd door Wyvern-rijders en de wilde demonen die de buitenaardse jungles bewonen, begint de tijd te dringen voordat het tegengif tegen de levensgevaarlijke lucht van de ether opraakt. Maar dat is nog niet het grootste gevaar: Fletchers aartsvijand Khan heeft een plan om het koninkrijk en alles en iedereen waar Fletcher van houdt te vernietigen.

Om van een derde deel in een serie mijn verwachtingen op te schrijven als alle voorgaande delen vijf sterren hebben gekregen vind ik wat ver gaan, dus ik ga meteen door naar het verhaal. Het verhaal begint waar het in De Edele eindigde: in de ether van de Orks. Ik was heel even bang dat dit boek alleen maar zou draaien om het terugkeren vanuit de ether, maar dat had ik gelukkig niet bij het juiste eind.

Naast overleven in de ether gebeurde er nog een hele hoop andere dingen. Zo is daar de onvermijdelijke confrontatie met de Orks, waarvan je in De Nieuweling al voelt dat die eraan zit te komen. Er gaan mensen dood, maar wie dat zijn zal ik niet verklappen. Er worden mensen verliefd en er zijn een aantal mensen die eens duidelijk moeten zijn over hun gevoelens. Verder zat het verhaal gewoon weer heel goed in elkaar en had ik het boek zo uit. Kortom: weer een dikke vijf sterren dus. Ik heb wel het idee dat het verhaal van Fletcher en zijn vrienden nog niet is afgerond, want het einde laat heel veel open.