(NL) Recensie: Stephanie Garber – Meester Legende

Nadat Caraval mijn aller eerste vijf sterren van 2019 kreeg was het tijd voor Meester Legende, het vervolg. Ik hoorde al verhalen dat dit deel nog beter was dan Caraval en dat klopt dus.

(NL) Recensie: Stephanie Garber – Meester LegendeMeester Legende (Caraval, #2) by Stephanie Garber
Published by Uitgeverij Luitingh-Sijthoff on October 29, 2018
Pages: 416

Meester Legende is het betoverende en meeslepende vervolg op de New York Times-bestseller Caraval van Stephanie Garber. Deze originele, romantische YA-fantasy met verrassende twist & turns houd je van begin tot eind aan je stoel gekluisterd!

Vol overgave stort Donatella zich in een nieuwe voorstelling van meester Legende, dit keer ter gelegenheid van de 75ste verjaardag van de keizerin van het Meridiaanse Keizerrijk. Maar Tella speelt nog een ander dodelijk spel. In ruil voor informatie over haar verdwenen moeder, moet ze meester Legendes ware identiteit achterhalen. Terwijl ze zijn grootste geheim probeert te ontrafelen, groeit haar fascinatie voor hem. Tella heeft altijd gezworen nooit verliefd te worden, maar algauw bevindt haar hart – én daarmee haar leven – zich in groot gevaar…

In Meester Legende volgen we Tella . Tella moet achter de naam van Legende zien te komen, wil ze in leven blijven. Om dit voor elkaar te krijgen moet ze mee spelen met Caraval. Na het einde van de vorige Caraval is er al vrij snel een nieuwe editie van het spel, ter ere van de 75e verjaardag van Elantine, de keizerin van Valenda. Donatella moet alles op alles zetten om in leven te blijven en daar hoort dus ook liegen en bedriegen bij.

Ik had tot het einde geen idee wie Legende was. Nog steeds weet ik het niet zeker, want misschien neemt Stephanie Garber ons gewoon weer in de maling. Daar komen we achter in Finale, het derde en laatste deel in deze serie. Ik vind Tella een veel leuker personage dan Scarlett. We volgden Scarlett in het vorige deel en ze is ten eerste te goedgelovig en ten tweede veel te preuts. Nee, niet mijn type.

Ik had Meester Legende wederom zo uit en de wereld was goed uitgedacht en beschreven. Ik kan eigenlijk weinig meer over dit boek zeggen, ik gaf het gewoon vijf sterren.