(NL) Recensie: Lis Lucassen – Grenzeloos

Het afgelopen jaar kreeg ik het boek Grenzeloos van Lis Lucassen voor mijn verjaardag. Ik kwam er niet aan toe het boek daadwerkelijk te lezen, tot het vorige week opeens zulk mooi weer was. Het perfecte weer voor zo’n boek en ik had het dan ook binnen een paar uur uit.

(NL) Recensie: Lis Lucassen – GrenzeloosGrenzeloos by Lis Lucassen
Published by Zomer & Keuning Pages: 256
ISBN: 9401911126
four-half-stars

Grenzeloos gaat over de 21-jarige Rebekka, die Nederland ontvlucht en gaat studeren aan Call TECH, een Amerikaanse universiteit vlakbij L.A. Daar ontmoet ze Thor, een stoere en zwijgzame American Footballspeler. Rebekka zit totaal niet te wachten op een nieuwe relatie, maar Thor heeft zijn zinnen op Rebekka gezet. En zoals dat hoort bij een echte topsporter, geeft hij niet snel op. De grenzen die Rebekka voor zichzelf heeft gesteld, verschuiven steeds verder. Tot het noodlot toeslaat en Rebekka ontdekt dat er geen weg meer terug is.

Deze serie staat compleet los van de Hitte-serie, maar bevat wel dezelfde bouwstenen: romantiek & sexy times, actuele, sociale thema's en natuurlijk een sexy held en een stoere heldin.

Ik kreeg van Grenzeloos precies wat ik ervan verwachtte: een new adult zoals een new adult hoort te zijn. De seks was niet overmatig aanwezig en het verhaal las heerlijk weg. Rebecca moet zichzelf opnieuw vinden en dat hoort allemaal thuis in dit genre. De recensies die ik al tegen was gekomen van dit boek hadden dit natuurlijk al verklapt, dus ik hoefde mijn verwachtingen niet bij te stellen.

In Grenzeloos maken we kennis met de Nederlandse Rebecca die een jaar in Amerika gaat studeren om haar leven in Nederland te ontvluchten. Ze voelt zich verstikt in het strenggelovige dorp waar ze vandaan komt en bovendien houdt ze er andere denkbeelden op na. Wat er precies in het verleden is gebeurd leer je gaandeweg het verhaal. Dan ontmoet ze Thor, en ondanks zijn arrogante houding wordt Rebecca smoorverliefd. Maar dan gebeurt er iets waardoor er geen weg meer terug is. Lukt het Rebecca om de juiste keuze te maken?

Grenzeloos is qua schrijfstijl net zo vlot als Hitte, maar het verhaal is totaal anders. Ik kon mezelf meer verliezen in dit boek dan in Hitte, hoewel ik die ook snel uit had. Grenzeloos las gewoon een stuk fijner weg. De ontwikkeling van de personages verloopt gestaag, maar die vind zeker plaats. Rebecca worstelt met haar leven in Nederland en dat merk je goed.

Zowel Rebecca als Thor maken een enorme groei door, maar waarom moest nou juist dat ene gebeuren? Jackson vond ik het minst leuke personage in dit boek, maar in augustus verschijnt zijn eigen boek dus wie weet.

Al met al is Grenzeloos een heerlijke new adult van Nederlandse bodem die absoluut niet onderdoet voor Elle Kennedy, Colleen Hoover, Rebecca Yarros of Jennifer L. Armentrout.