(NL) Recensie: Jennifer L. Armentrout – Wacht Op Mij (Wait For You #1)

Dat Jennifer L. Armentrout een veelzijdige auteur is, was al bekend. Ik had al een aantal van haar young adult boeken gelezen, maar nu werd het ook eens tijd voor haar new adult boeken die ze eerst onder het pseudoniem Jay Lynn schreef. Echter zijn deze boeken nu gewoon verkrijgbaar onder de naam van Jennifer L. Armentrout. Wist deze new adult mij te bekoren?

(NL) Recensie: Jennifer L. Armentrout – Wacht Op Mij (Wait For You #1)Wacht op mij (Wait for you #1) by Jennifer L. Armentrout
Published by Omniboek on March 3, 2014
Pages: 335
four-half-flames

Ieder meisje dat dit boek leest, wordt halsoverkop verliefd op Cam!

Wacht op mij van J. Lynn (pseudoniem van Jennifer L. Armentrout) gaat over Avery en Cam. De laatstgenoemde verovert de harten van duizenden meisjes. Ben jij de volgende? Als je dit boek gaat lezen, valt dat bijna niet te voorkomen!

Cam is namelijk ontzettend sexy, lief, en eh... hadden we al gezegd dat hij onweerstaanbaar sexy is? Maar Avery heeft zo haar eigen shit te verwerken, en daarbij kan ze het niet gebruiken dat Cam te dichtbij komt. En dan nog een stapje dichterbij... Aan de andere kant: hoe kan ze hem nu weerstaan? Dat is haast onmogelijk!

Wacht Op Mij bevat alles wat een new adult in de basis moet bevatten: een meisje gaat studeren, het liefst zo ver mogelijk van huis om haar problemen te vergeten, ze ontmoet een knappe jongen, ze wil absoluut niet verliefd worden maar wordt dat toch. Ondertussen moet ze zichzelf weer terug zien te vinden om haar problemen ook echt te kunnen vergeten. Hoofdpersoon Avery doet dit allemaal, met een beetje boel hulp van Cam. Cam is wat een echte jongen in dit genre moet zijn: lief, sexy, knap, zorgzaam en smoorverliefd. Alle ingrediënten zijn er dus, maar wist het verhaal mij ook echt te pakken?

Over het algemeen wel. Sommige stukken vond ik wat voorspelbaar en soms wat langdradig, maar over het algemeen las Wacht Op Mij lekker weg en hoefde je er niet veel bij na te denken. Ik had wel een vermoeden wat de problemen van Avery waren, maar ik wist het pas zeker toen alles aan het licht kwam. Dat duurde alleen wel een flink tijdje en dat was een beetje jammer omdat ik het vermoeden vanaf het begin af aan al had.

Wacht Op Mij bevat een typisch new adult plot volgens de welbekende formule, maar dat is beslist niet erg. Het boek leest lekker weg en je hoeft er niet bij na te denken. Avery maakt een ontwikkeling door, al duurt dat wel een tijdje. Ik ben benieuwd naar de rest van de serie en ga ook zeker verder lezen. Wel denk ik dat ik dat niet te snel achter elkaar moet doen, want dan zou de sleur erin kunnen komen.