(NL) Recensie: Jennifer L. Armentrout – Origin (Lux #4)

Eind november kwam Origin, het vierde deel in de Lux serie van Jennifer L. Armentrout uit. Ik vind deze serie echt geweldig en toen Minca (heb je haar blog al eens bekeken?) op Hebban met het idee kwam om deze serie eens goed te bespreken op de spot van de Young Adult Club was ik hier meteen voor. Ik heb een recensie exemplaar van Origin ontvangen, hiervoor wil ik Zomer & Keuning hartelijk bedanken. Mijn mening wordt hier niet door beïnvloed.

I received this book for free from the publisher in exchange for an honest review. This does not affect my opinion of the book or the content of my review.

(NL) Recensie: Jennifer L. Armentrout – Origin (Lux #4)Origin (Lux, #4) by Jennifer L. Armentrout
Published by Z&K on November 27, 2018
Pages: 448

Origin' is het vierde deel in Jennifer L. Armentrouts Lux-serie, waarin Daemon en Katy van elkaar gescheiden zijn geraakt omdat Katy gevangen is genomen. Daemon zet alles op alles om haar terug te vinden - hij zou zelfs zijn eigen soort verraden. Ondertussen doet Katy, omringd door de vijand, wat ze maar kan om te overleven. Ze is doodsbang, maar wat kan ze doen? Nu de Lux-serie de ontknoping nadert, wordt het verhaal alleen maar spannender. Jennifer L. Armentrout heeft met 'Origin' een pageturner vanjewelste geschreven.

Na de enorme cliffhanger in Opal waren mijn verwachtingen van Origin hoog gespannen. Hoe zou dit verder gaan? Zou alles nog goed komen? Hoe zou alles zich verder ontwikkelen? Ik verwachtte een hoop spanning en sensatie en dat kreeg ik ook.

Origin is het eerste deel waarin je zowel vanuit Katy als Daemon leest en dat was in dit geval ook wel nodig. De situatie waarin iedereen zich bevond leende zich hiervoor. Ik vond dit dus erg prettig.

Origin is ook het deel waarin we nieuwe personages en nieuwe “soorten” leren kennen. Hier kan ik niks over zeggen. Ook is dit het deel waarin er verliezen worden geleden, maar ook daar kan ik niets over zeggen zonder spoilers. De sensatie was enorm, evenals de spanning. Het boek las weer heerlijk weg waardoor ik het binnen een dag uit had. Echt waar, ook al heeft het boek 448 pagina’s. Het gekke is dat het helemaal niet zo dik aanvoelt. Heerlijk, maar ook deze cliffhanger maakt me weer nieuwsgierig naar het vijfde en laatste deel in deze serie. De onthullingen die in dit deel worden gedaan dragen daar zeker ook aan bij.

Origin is het razend spannende vierde deel in de Lux serie en ik heb er weer van genoten. Er is spanning en sensatie en je leest vanuit zowel Daemon als Katy. Ik ben heel benieuwd naar het laatste deel van deze serie, want de onthullingen in Origin zijn niet niks.

Hoe denk jij dat het verhaal van Katy en Daemon verder zal gaan?