(NL) Recensie: Erin Watt – Verraad (De Royals #2)

Het overkomt me niet vaak, maar soms lees ik een boek binnen een dag uit. Dat was het geval met Verraad, het tweede deel in De Royals serie van Erin Watt. Er was een retourtje Amsterdam-Den Haag plus een beetje voor nodig om dit boek te beginnen en uit te lezen.

(NL) Recensie: Erin Watt – Verraad (De Royals #2)Verraad (De Royals, #2) by Erin Watt
Published by De Fontein on October 31, 2017
Pages: 352
four-half-stars
three-half-flames

De Royals – Verraad is het tweede deel in de verslavende en passionele serie De Royals, van de New York Times-bestsellerauteur Erin Watt. Een vleugje Vijftig tinten grijs voor jongeren.

Reed Royal heeft alles: looks, status, geld. De rijke meiden op zijn eliteschool staan in de rij voor hem, maar sinds Ella in zijn leven is, interesseren die hem niet meer. Ella is anders: zij laat zich niet inpakken door een giga landhuis en geld. Reed gaat voor haar door het vuur. Wanneer hij een domme fout maakt en Ella wegjaagt, stort zijn rijkeluisleventje in. Hij moet en zal haar vinden; alleen met haar kan Reed zijn leven vol geheimen en verraad achter zich laten.

In september las ik Verleiding, het eerste deel in deze serie. Ik was eerst nogal sceptisch over De Royals, maar aan het eind wist ik al dat ik verder wilde lezen. Alleen kwam het er maar niet van. Ik had ook niet verwacht dat ik Verraad ook echt binnen een dag uit zou lezen, want dat lukte me bij Verleiding niet.

In Verraad beleef je het einde van Verleiding vanuit het perspectief van Reed. Toen ik ontdekte dat dit boek vanuit meerdere perspectieven is geschreven werd ik even bang dat alles tot in den treuren werd herhaald. Gelukkig gebeurt dat niet, want bij iedere perspectiefwisseling wordt de draad van het verhaal gewoon weer opgepakt. Je volgt dus eerst Reed en als het perspectief weer verschuift naar Ella lees je verder waar het perspectief van Reed eindigt. Het is dus niet zo dat je alles wat Reed al heeft “verteld” opnieuw leest vanuit Ella. Gelukkig maar, want dit houdt de vaart er in.

Op een gegeven moment kwam ik op de tramhalte bij kantoor en zag ik dat ik al een derde van het boek uit had. Wauw, dat ging snel. Ja, de boeken in deze serie lezen heel vlot weg en dat is soms echt zo fijn. Verraad was zo verslavend dat ik er echt van baalde dat ik toch echt eerst even een dagje moest werken voor ik weer verder mocht lezen. Toen ik weer in de tram terug zat heb ik dit ook meteen gedaan en toen ik thuis kwam had ik het boek bijna uit. Laat ik het vooral niet hebben over deze bizarre cliffhanger, want OH MIJN GOD. Ik wil heel snel verder met Geheimen en dan meteen Verlangen erachteraan lezen, want ik moet weten hoe het verder gaat. Dit verder lezen zal heel snel gebeuren, maar ik moet toch echt eerst The Raven Boys uit proberen te krijgen.

Zit er seks in dit deel van De Royals? Ja, maar het is allemaal net wat minder steamy dan in Verleiding. Verraad draait meer om allemaal familiegeheimen die opeens boven komen drijven. Hierdoor viel mijn mond vaak open van verbazing en ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar Geheimen. Kom maar op!

Wie is jouw favoriete Royal en waarom?

Een gedachte over “(NL) Recensie: Erin Watt – Verraad (De Royals #2)