(NL) Recensie: Elle Kennedy – De Deal (Off-Campus #1)

In de zomer van 2018 kwam het boek De Deal van Elle Kennedy vaak voorbij op social media. In eerste instantie sprak het boek mij niet aan. In die tijd had ik De Royals van Erin Watt – waar Elle Kennedy deel van uitmaakt – ook nog niet gelezen. Inmiddels wel en ik besloot Elle’s solo boek eens te proberen.

(NL) Recensie: Elle Kennedy – De Deal (Off-Campus #1)De Deal by Elle Kennedy
Series: Off-Campus #1
Published by Uitgeverij Q on May 25, 2018
Pages: 388
four-half-flames

Hannah Wells heeft een enorme crush op Justin Kohl, de hunk van het footballteam. Maar hoe kan ze ervoor zorgen dat hij haar eindelijk ziet staan?Garrett Graham is de populaire aanvoerder van het ijshockeyteam. Maar hij kan ijshockey wel vergeten als hij niet snel zijn filosofiegemiddelde verbetert met behulp van bijles. Hij laat zijn oog vallen op de sarcastische brunette die als enige van de klas een goed cijfer heeft gehaald voor het tentamen dat hij over moet doen. Het enige probleem: zij heeft helemaal geen zin om hem te helpen.Garrett is echter niet voor één gat te vangen en bedenkt een sluw plan: zij geeft hem bijles, en hij doet een tijdje alsof hij haar vriendje is. Als Hannah namelijk een paar keer als zijn date op feestjes wordt gezien, zal ze daarmee ongetwijfeld de aandacht van Justin trekken.In een vlaag van verstandsverbijstering gaat Hannah akkoord met de deal. Dat kan niet misgaan… toch?

Ik verwachtte een boek met veel steamy scènes en dat kreeg ik ook. Verder verwachtte ik een boek dat lekker weg zou lezen. Op zich deed het dat ook, maar voor mij niet in het Nederlands. Ik begon met het luisterboek op Storytel, maar ik kwam maar niet in het verhaal. Ik merkte dat dat aan de Nederlandse vertaling lag en dat ik dat gewoon niet fijn vond lezen. Het is dus voor het eerst in zover ik mij kan herinneren dat ik ben geswitcht van een vertaald boek naar de originele Engelse versie. Dat deed ik bij hoofdstuk 5 en toen ging het lezen inderdaad lekker.

In De Deal volgen we Hannah en Garrett. Garrett wil bijles van Hannah, maar daar wil Hannah niets van weten. Uiteindelijk sluiten de twee een deal: Garrett speelt Hannah’s vriendje in ruil voor bijles. Maar dat nep gedoe wordt steeds moeilijker vol te houden.

Zowel Hannah als Garrett hebben zo hun eigen problemen. Hannah heeft in het verleden iets ergs meegemaakt waardoor ze bang is voor seks. Garrett heeft een nare vader die het alleen maar interesseert of Garrett een IJshockey ster wordt of niet. Nee nee, vriendinnetjes zijn niet goed voor hem, die leiden af. Dat er een aantrekkingskracht is tussen Hannah en Garrett valt niet te ontkennen.

Gaandeweg leren beide personages hun angsten en twijfels overwinnen en ontwikkelen ze zich hierdoor. Het wordt Hannah en Garrett alleen niet makkelijk gemaakt. In dit boek komt een behoorlijk aantal steamy scènes voor die in het Nederlands nogal plat vertaald zijn. Ik vond dit in het Engels veel beter te behappen en het boek leest ook goed in het Engels. Kortom: De Deal is een fijne new adult met leuke en geloofwaardige personages. Het vervolg, De Fout, verschijnt in februari en zal over één van Garrett’s vrienden gaan. Ook dit boek ben ik zeker van plan te lezen, maar wel weer in het Engels.