(NL) Recensie: Collen Hoover – 9 November

Het is 9 november en wat is er nou leuker om een recensie van 9 November te lezen op 9 november? Juist ja. ik heb dit boek van Colleen Hoover een paar weken geleden gelezen, maar ik heb expres gewacht met het publiceren van mijn recensie tot deze datum. Sorry, kon het echt niet laten.

(NL) Recensie: Collen Hoover – 9 November9 november by Colleen Hoover
Published by Zomer & Keuning on June 6, 2017
Pages: 320
buy on bol.com, Buy at Bruna

Dezelfde datum, dezelfde plek, vijf jaar lang

Fallon lijdt nog steeds onder de gevolgen van een heftige brand die haar voor het leven heeft getekend. Op de dag dat ze naar New York verhuist, ontmoet ze Ben. Ze brengen de rest van de dag samen door en op het vliegveld spreken ze af elkaar dekomende vijf jaar jaarlijks op deze datum en plek te zullen ontmoeten. Maar wat gewoon een leuke afspraak lijkt, zou voor Ben weleens meer kunnen zijn. Heel veel meer.

9 November is het derde boek van Colleen Hoover dat ik heb gelezen, dus van tevoren wist ik niet zo goed wat ik van het boek kon verwachten. Onvoorwaardelijk is me namelijk totaal niet goed bevallen, maar Nooit Meer weer wel. Vandaar dat ik het gewoonweg niet wist. Ik heb ook geen recensies gelezen deze keer.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit Fallon en Ben. In het begin vond ik het absoluut niet pakkend. Het voelde voor mij meer aan als een paar dates en dat was het. Zonder diepgang, zonder iets. Ik voelde niets voor de personages en het verhaal. Op een gegeven moment kom je op een 9 november en krijg het verhaal meer diepgang. Op dat moment wilde ik weten hoe het eindigde en wat er allemaal aan de hand was.

Die bewuste 9 november zat alleen wel erg laat in het boek, waardoor het voor mij een hele tijd wat oppervlakkig bleef. Dit vond ik een gemis, want ik heb het boek zeker weleens weg willen leggen. Jammer. Toen het verhaal eenmaal diepgang kreeg kon ik, zoals eerder gezegd, niet meer stoppen met lezen. Maar alsnog vond ik het te kort en eindigde het te abrupt. Ik kan werkelijk waar niets zinnigs over d epersonages zeggen, want die afstand bleef. 9 November is een prima boek, maar geen boek dat me bij zal blijven.

9 November is een verhaal dat in het begin heel oppervlakkig aanvoelde en dat aan het eind pas meer diepgang kreeg. Dat was alleen net te laat voor mij, waardoor ik het niet hoger kan waarderen. Toen het verhaal eenmaal in een stroomversnelling kwam kon ik ook niet meer stoppen met lezen. Dat heeft het denk ik wel gered. Over de personages kan ik niet echt iets zeggen, want ik voelde er geen connectie mee. Kortom: een prima boek, maar geen toppertje.