Recensies, Roman

(NL) Recensie: Chantal van Gastel – Bestemd Voor Mij

De afgelopen periode zag ik het boek Bestemd Voor Mij van Chantal van Gastel overal voorbij komen. Het beloofde een lekker kerstboek te zijn, dus ik kocht het. Ik heb het voor de kerst uit kunnen lezen, maar wat vond ik van mijn eerste kennismaking met deze auteur?

(NL) Recensie: Chantal van Gastel – Bestemd Voor MijBestemd voor mij by Chantal van Gastel
Published by The House of Books Pages: 320

De feestdagen staan voor de deur en Jessica kijkt uit naar een lang weekend met haar beste vriendinnen Micky, Hannah en Debbie. Al jarenlang delen ze alles met elkaar, maar er is een nadeel: ze zien elkaar veel te weinig. Daarom besluiten de vriendinnen bij elkaar te komen in het familiehuis waar Jessica en Micky vroeger al hun vakanties doorbrachten. Bij aankomst wacht hen echter een verrassing. De meiden zijn niet de enige gasten in het vakantiehuis. Herinneringen komen tot leven, waaronder ook die aan een oude liefde, die Jessica liever wil vergeten. Maar dát laat het huis niet toe.

Zoals eerder gezegd verwachtte ik een boek dat me helemaal in de kerstsfeer kon brengen. Ik ben een beetje dom geweest, want ik heb per ongeluk al recensies van Bestemd Voor Mij gelezen voor ik daadwerkelijk aan het boek begon. Toen wist ik al dat mijn verwachtingen niet waargemaakt zouden worden.

Het verhaal begon goed. Al bij het eerste hoofdstuk wist je al dat er drama zou komen en dat hoort bij dit type boek vind ik. Drama op drama stapelde zich op en dat past ook bij dit boek. Echter bleef het daarbij en gebeurde er verder vrij weinig. De personages bleven voor mij erg vlak en dat gold ook voor het plot. Hoofdpersoon Jessica vond ik ook echt een koppige dramaqueen die van een mug een olifant maakte. Tuurlijk, het is een feelgoodroman, maar ik had toch meer ontwikkelingen verwacht.

Ik heb het niet heel snel bij een boek, maar na een paar hoofdstukken gelezen te hebben wist ik al hoeveel sterren ik Bestemd Voor Mij zou geven. Dit zorgde ervoor dat ik er een beetje tegenop begon te hikken om verder te lezen. Ik heb het boek wel uit gelezen, want het las zeer vlot. Ik vond het alleen wat tegenvallen en ik vond het ook geen echt kerstboek. Kortom: een prima tussendoor feelgoodboek, maar het heeft mij niet in de kerststemming kunnen brengen. Helaas. Ik ben wel heel benieuwd naar Zonder Jou van Chantal van Gastel en ik ga dat boek dan ook zeker lezen, maar ik denk dat deze feelgoods niet mijn smaak zijn.

Stel, je zit ingesneeuwd met je familie waarmee de band niet zo sterk is en tot overmaat van ramp kom je je ex ook nog eens tegen. Wat zou jij doen?

Een gedachte over “(NL) Recensie: Chantal van Gastel – Bestemd Voor Mij”